Čo jesť a piť, aby bolo mliečka dosť? :)

 

Čo prospieva tvorbe materského mlieka- (1)

 

NÁPOJE

Pitný režim je pre tvorbu materského mlieka nesmierne dôležitý, nezabúdajte naň! Základom materského mlieka je samozrejme voda, a preto viac tekutín = viac materského mlieka. Okrem vody je u dojčiacich mamičiek najrozšírenejším spôsobom, ako stimulovať tvorbu materského mlieka, pitie čajov z rôznych byliniek. Najvhodnejšia je kombinácia senovky gréckej, anízu, fenikla, rasce a žihľavových listov. Určite sa vyhnite šalvii, ktorá naopak tvorbu mlieka znižuje. Skvelou voľbou je aj riedená hroznová šťava, prípadne naša obľúbená, "vybublinkovaná" Vinea, ktorá nesmie chýbať na každom nočnom stolíku v pôrodnici :)

 

OVOCIE A ZELENINA

Špargľa je skvelou zeleninou na podporu laktácie. Látky v nej obsiahnuté stimulujú u dojčiacich mamičiek hormóny, ktoré sú potrebné pre tvorbu mlieka. Obsahuje tiež množstvo prospešných látok ako vláknina, vitamíny A a K. Využite nadchádzajúcu sezónu špargle a zadovážte si tú našu, slovenskú :)  Rovnako zázraky s mliekom robí mrkva, či už odšťavená, surová, alebo uvarená v polievke. Obsahuje množstvo vitamínu A, ktorý zlepšuje kvalitu mlieka. Podobné vlastnosti má aj zelená listová zelenina (čím tmavšia, tým lepšie), ktorá obsahuje železo, kalcium a kyselinu listovú. 

Po pôrode a počas obdobia dojčenia prechádza Vaše telo rôznymi hormonálnymi výkyvmi. Tieto výkyvy pomôžu zmierniť marhule (najmä tie sušené), ktoré sú bohaté na kalcium a vlákninu a prispievajú k tvorbe mlieka. Nezabúdajte ani na sladké zemiaky, ktoré Vám vďaka vysokému  obsahu sacharidov dodajú energiu a obsahujú magnézium ktoré pomáha uvoľňovať svaly.

 

BYLINKY a KORENINY

Fenikel aj senovka grécka sú známe svojimi blahodarnými účinkami pri podpore dojčenia. Fenikel zlepšuje zažívanie a pomáha zmierňovať koliky, ktoré sú tak častým problémom u novorodencov. Cesnak takisto obsahuje látky, ktoré majú pozitívne účinky na tvorbu materského mlieka a zároveň jeho konzumácia slúži aj ako prevencia pred vznikom rakoviny. Bazalkové listy majú na naše telo upokojujúci efekt, čo je pri dojčení  a produkcii materského mlieka veľmi dôležité. Tatktiež obsahujú látky, ktoré stimulujú imunitný systém Vášho bábätka.

OBILNINY

Hnedá ryža obsahuje látky stimulujúce hormóny, ktoré ovplyvňujú tvorbu materského mlieka a taktiež je zdrojom kvalitnej energie, ktorú žena v období dojčenia veľmi potrebuje. Ovsené vločky sú taktiež cenným zdrojom energie, obsahujú množstvo vlákniny a železa, ktorého nedostatok v tele môže mať za následok zníženie produkcie mlieka.

 

Zdroj: http://najmama.aktuality.sk/, http://www.momjunction.com

 

 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Podmienky ochrany osobných údajov